Η ιστορία της Balenciaga-bag δεν είναι κάτι νέο!

Γράφει η Τζορτζίνα Πολιτάνου

Η ιστορία της περιβόητης μπλε tote που εμπνέεται από την Ikea (αξίας $ 2.145) διαδόθηκε ευρέως στο διαδίκτυο εδώ και λίγες εβδομάδες, έχοντας αναβιώσει μια νέα παιχνιδιάρικη απόκριση από τη σουηδική μάρκα επίπλων. Αλλά για όλα τα σχόλια των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτή η ιστορία δεν είναι ούτε νέα ούτε τόσο πρωτοποριακή! (CNN)

Τα Fashion Houses, οι καλλιτέχνες και οι σχεδιαστές συχνά έβλεπαν τα καθημερινά αντικείμενα ως πηγή έμπνευσης. Από τα “Cubes Soup Cans” του Andy Warhol (1962) στο Crisp Packet Clutch της Anya Hindmarch και στη Moschino θήκη κινητού με το απορρυπαντικό, αποτελούν κάποια από τα πολλά παραδείγματα.

H Balenciaga bag των $ 2.145 φαίνεται να είναι μια προφανής “απομίμηση” των διάσημων naylon totes της Ikea. Αλλά για το γαλλικό οίκο δεν είναι το πρώτο του εγχείρημα σε γνωστά με χαμηλότερες τιμές σχέδια.

Η συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2004 της Louis Vuitton περιελάμβανε αυτή την naylon τσάντα για ψώνια.

Ο σχεδιαστής του Λονδίνου Ashish είχε παρουσιάσει στο runway “εντυπωσιακές” τσάντες από χαρτόνι που σχεδιάστηκαν μετά από πλαστικές τσάντες παντοπωλείου.

Ο Raf Simons έδωσε χάρτινες τσάντες σε ένα high-end twist ως μέρος της συλλογής ανδρικών ρούχων του Autumn-Winter 2012 στο Jil Sander.

Στη Moschino, ο σχεδιαστής Jeremy Scott είναι γνωστό ότι επηρεάζεται από mainstream στοιχεία  όπως το McDonald’s (όπως φαίνεται εδώ στο show του φθινοπώρου-χειμώνα 2014) και το Windex.

Για την Ιστορία 

Το 2007, η Louis Vuitton πήρε την εξαιρετικά συνηθισμένη τσάντα πλύσης, μια από τις αγαπημένες μεταξύ των φοιτητών, μίας και είναι διαθέσιμη για ένα δολάριο ή δύο το πολύ και την μεταμόρφωσε σε ένα προϊόν ραπτικής. Το 2014, ο σχεδιαστής Ashish Gupta με έδρα το Λονδίνο ανανέωσε την πλαστική τσάντα παντοπωλείου σε ένα κομμάτι για runway σε προνομιακή τιμή (;)

Ο Gufta σχολίασε σε ένα μήνυμα του: “Είναι ένα φόρο τιμής στην καθημερινή ζωή και τον κλασικό σχεδιασμό, αλλά ίσως και μια εξέγερση ενάντια στη μίας χρήσης fast fashion – παίρνεις ένα κλασικό αλλά πετάμενο αντικείμενο μετατρέποντάς το σε κάτι με μακροζωία, ώστε να εκτιμηθεί εκτός του συνήθους πλαισίου για τη διαχρονική ποιότητα του σχεδιασμού του. Για τη Hindmarch: “Υπάρχουν κάποια πραγματικά έξυπνα σχεδιασμένα προϊόντα εκεί έξω που δεν παίρνουν τον σεβασμό που οφείλονται. Τα crisp (chips που είναι γνωστά ως πατατάκια στο Ηνωμένο Βασίλειο) packets για παράδειγμα είναι  υπέροχα, είναι λειτουργικά, ρευστά, όμορφα και απαλά, γεμίζουν καλά και προστατεύουν το προϊόν”, είπε για το σχέδιο που ενέπνευσε το Crisp Packet Clutch.

Όπως για τη Balenciaga, έτσι και οι τσάντες της Hindmarch δεν είναι φθηνές, αλλά όπως εκείνη έχει δηλώσει: “Οι άνθρωποι δεν νοιάζονται στο να πληρώνουν για την ποιότητα γιατί, ειλικρινά, με όλα τα εργαλεία χειρός και με την χειροτεχνία που εμπλέκονται, είναι απολύτως άξια των τιμών τους. “Η σχεδιάστρια είπε ότι μερικά από αυτά τα κομμάτια μπορούν να θεωρηθούν ως τέχνη (μερικές από τις τσάντες της έχουν προσγειωθεί στο Μουσείο Victoria and Albert – το ίδιο ίδρυμα στο Λονδίνο όπου θα φιλοξενήσει μια μεγάλη αναδρομή του οίκου Balenciaga τον επόμενο μήνα). Επίσης με τον τρόπο αυτό μπορεί κανείς να αναγνωρίσει ότι η μόδα μπορεί να είναι διασκεδαστική. “Οι άνθρωποι βαριούνται τη μόδα που αναφέρεται μόνο στα  χρήματα, στο status ή στον επόμενο hot designer. Αυτά τα προϊόντα είναι λίγο επαναστατικά και πολύ διασκεδαστικά”, κατέληξε η Hindmarch.

Η Ikea είδε σίγουρα την αστεία πλευρά των πραγμάτων όταν tweetare την καθοδήγηση για το πώς να εντοπίσεις μια αυθεντική τσάντα Frakta Ikea. Σύμφωνα με την Ikea, ο σίγουρος τρόπος να πει κανείς εάν ένα Frakta είναι αυθεντικό είναι “ρίχνοντας το σε βρωμιά – καθώς απλώς ξεβγάζει με ένα μάνικα κήπου όταν είναι βρώμικο”. Είναι απίθανο ότι πολλοί θα πάρουν αυτόν τον κίνδυνο…

 

© 2017, Athens Vibe. All rights reserved. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια από το athensvibe.gr

Filed under YOU.
Author

Το Athens Vibe είναι άνθρωποι, είσαι εσύ, εγώ, ο δίπλα σου, νέοι άνθρωποι με αγάπη και μεράκι για να προσπαθήσουν. Με διάθεση να πάμε κόντρα στην γκρίζα εποχή που διανύουμε ερχόμαστε με φρέσκες προτάσεις και ιδέες για την πόλη που αγαπάμε να μισούμε: την Αθήνα!